Veganii: Rebelii cu furculiță și cuțit

Cine sunt veganii și ce anume îi definește? Ne-am întrebat când am demarat una dintre cele mai surprinzătoare pentru noi cercetări in-house în urma căreia intenționam să îi înțelegem mai bine pe acești consumatori. 

În contextul unei piețe de consum vegane cu o imagine optimistă, în care tendința ascendentă este susținută de creșterea consumului, atât în retail cât și în HoReCa, de diversificarea ofertei susținută de producători și importatori care lansează game variate de produse vegane și vegetariene ca alternative la carne, mezeluri, brânzeturi, etc, de extinderea în HoReCa, dar și de nivelul de informare crescut al consumatorilor, în condițiile în care românii devin din ce în ce mai conștienți de ingredientele alimentelor și de impactul lor asupra mediului și al bunăstării animalelor, cine sunt, totuși, cei ce mănâncă vegan, vegetarian sau flexitarian?

Sunt o forță în creștere, o comunitate vibrantă și conștientă, care schimbă regulile jocului în lumea consumului. Studiul nostru recent, realizat pe un eșantion de 500 de respondenți vegani/vegetarieni/flexitarieni, a descoperit o comunitate definită de pasiune, valori solide și o dorință extraordinară de a avea un impact pozitiv.

Mai mult decât o dietă, un stil de viață

Pentru vegani, alegerea unei alimentații pe bază de plante nu este doar o chestiune de gust, ci o declarație de principii. Etica și moralitatea sunt în centrul deciziilor lor, urmate de grija față de mediu și sănătate. Conștiinciozitatea este o dimensiune extrem de valoroasă a acestei comunități, care îi transformă în consumatori exigenți atât cu produsele pe care le consumă, cât și cu serviciile din HoReCa, dar care îi determină să fie și extrem de loiali brandurilor care le împărtășesc valorile.

Diversitate și unitate

De la studenți la pensionari, de la familii numeroase la tineri independenți, veganii sunt un grup eterogen, însă extrem de unit de o cauză comună. Ei caută produse și servicii care să le reflecte valorile, de la restaurante vegane cu mâncare delicioasă și accesibilă, la branduri care comunică transparent și autentic despre impactul lor asupra planetei.

Comunicarea autentică, oportunitate pentru branduri curajoase

Piața vegană este în plină expansiune, iar brandurile care înțeleg și se conectează cu valorile acestei comunități au șansa să câștige nu doar clienți, ci și ambasadori pasionați. Pentru a câștiga încrederea consumatorilor vegani însă, brandurile ar fi ideal să meargă dincolo de simpla ofertă de produse vegane. Este nevoie de o comunicare transparentă și autentică, care să reflecte valorile și preocupările acestui public. Comunitatea pe care am cercetat-o se ghidează după principii comune extrem de puternice, iar înțelegerea lor de către branduri poate construi relații bazate pe încredere și respect.

Veganii sunt mai mult decât o nișă de piață. Sunt un exemplu de consum conștient și responsabil, o sursă de inspirație pentru un viitor mai sustenabil.

La Noeland Consultants, suntem mândri să lucrăm cu branduri care își doresc să se alăture acestei mișcări și să construiască un viitor mai bun pentru noi toți.